Anmeld din forsikringsskade
Har du været uheldig?
Njord forsikring samarbejder med Sønderjyske forsikring og derfor sker alt skadesbehandling hos dem. Men for at gøre det nemt for dig har vi beskrevet alt hvad du skal vide nedenfor.
Log på Min side
Ring på +45 98 98 98 98
Anmeld skade
Du anmelder din skade via Min side. Her kan du vedhæfte relevante dokumenter såsom billeder og kvitteringer.
Behandling af din skade
De starter behandlingen af din skade – ofte inden for 24 timer. Følg din skade på Min side under “Skader”.
Afslutning af skadesforløb
Når skadebehandlingen er afsluttet, modtager du svar fra os, samt information om hvordan evt. skadeerstatning bliver udbetalt.
Find svar på dine spørgsmål
Hvad skal jeg have klar, når jeg anmelder skade?
Når du anmelder din skade, er det en god idé at have følgende klar:
– Dokumenter
– Kvitteringer
– Fotos
– Ved tyveri af cykel skal vi bruge stelnummer og godkendt cykellås-garanti
Hvis en anden er skyld I skade, hvad gør jeg så?
Hvis skaden indebærer skade på dig, dine ejendele eller dit køretøj, som skyldes en anden part, er det vigtigt at anmelde skaden til dit forsikringsselskab. Hvis du har oplysninger om den person, der forårsagede skaden, bør du inkludere disse oplysninger i din skadesanmeldelse. Den pågældende person, der er ansvarlig for skaden, skal også anmelde den til deres forsikringsselskab.
Hvordan fungere en anmeldelse?
Du kan anmelde din skade enten via Min side eller ved at ringe til os på telefon 98 98 98 98. Når skaden er anmeldt, påbegynder vi behandlingen af din skadesanmeldelse. Hvis der opstår spørgsmål, vil vi kontakte dig.
Når din skadesanmeldelse er blevet behandlet, vil du modtage besked, og vi vil guide dig videre i processen. Vores behandlingstid varierer afhængigt af typen af skade. For eksempel kan de fleste anmeldelser af bilskader og skader på ejendele behandles inden for 24 timer, mens der kan forventes længere behandlingstid for personskader.
Vi er stolte af den høje kundetilfredshed, som vores skadebehandling ofte resulterer i, og mange af vores kunder har givet os en høj score på Trustpilot efterfølgende.
Jeg har brug for akut hjælp?
Hvis du har brug for akut hjælp i forbindelse med en skade, kan du altid kontakte os på telefon 98 98 98 98. Hvis du ringer uden for vores normale åbningstid, vil du automatisk blive viderestillet til vores alarmcentral.
I tilfælde af akut hjælp i udlandet skal du kontakte SOS International på telefonnummer +45 38 48 92 92. De er tilgængelige døgnet rundt og klar til at hjælpe dig.
Hvad skal jeg gøre når skaden er lige er sket?
Når skaden er sket, er der fire vigtige råd at følge:
– Sørg for at begrænse skadens omfang så meget som muligt.
– Vent med at påbegynde reparationen, indtil du har fået godkendelse fra Sønderjysk Forsikring.
– Bevar de beskadigede genstande og undlad at fjerne dem. Du kan eventuelt tage billeder af skaden, hvis det ikke er muligt at vente på en besigtigelse af en takstmand.
– Undlad at påtage dig erstatningsansvar og lad Sønderjysk Forsikrings eksperter håndtere dette.
– Ved akutte skader kan du kontakte vores alarmcentral døgnet rundt på telefonnummer 98 98 98 98.